Звіт завідуючої Хотіївським ЗЗСО І ст. Семенівської міської ради Чернігівської області Черняй Г. П. про свою діяльність на посаді протягом 2019-2020 навчального року

с. Хотіївка 11.06.2020

Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність завідуючої на посаді протягом 2019-2020 навчального року. У своїй діяльності протягом звітного періоду, як завыдуюча закладу, я керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти в цілому та загальної середньої освіти зокрема.

1. Загальна інформація про школу

Хотіївський заклад загальної середньої освіти І ступеня є комунальною власністю Семенівської міської ради Чернігівської області. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти, молоді та спорту Семенівської міської ради, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1974 року, земельна ділянка, на якій розміщена школа, має площу 1 га. У 2019-2020 навчальному році працювало 3 педагогічних працівника та 2 працівника з числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершило 8 учнів, які навчалися у класі-комплекті. Випускників в цьому році у нас немає.

2. Кадрове забезпечення

У 2019-2020 навчальному році штатними працівниками Хотіївський заклад освіти був забезпечений на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. Усі педпрацівники Хотіївського ЗСО не погано володіють навичками роботи з оргтехнікою та комп’ютером. За якісним складом рівень педагогічних працівників нашої школи є високим. Всі вчителі мають І кваліфікаційну категорію, двоє з них - звання «старший учитель», що говорить про значний досвід колективу. У цьому навчальному році один вчитель підтвердив свою кваліфікаційну категорію . Учитель початкових класів та учитель англійської мови мають сертифікати, які дозволяють їм викладати у 1 класі НУШ. Середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по школі становить 8 год.

3. Методична робота

Система методичної роботи у Хотіївському ЗСО будується таким чином, щоб створити належні умови для підвищення професійної майстерності кожного педагогічного працівника. Структура науково-методичної роботи органічно поєднує розгляд основних науково-методичних проблем педагогічними радами, науковий пошук вчителів із вивчення та впровадження ефективних освітніх технологій. У 2019-2020 навчальному році шкільний колектив Хотіївського закладу освіти І ст. працював над вирішенням проблеми: «Впровадження інтерактивних методів на уроках в початковій школі як шлях удосконалення навчально – виховного процесу». Впродовж року вчителі узагальнювали набутий досвід, керуючись методичними рекомендаціями щодо проблеми. Робота над методичними проблемами активізувала форми методичної підготовки кожного вчителя, підняла на більш високий рівень його теоретичну підготовку, надала чіткості і цілеспрямованості практичним заходам. Індивідуальні форми методичної роботи з педагогами школи включали наставництво, консультування, взаємовідвідування занять і позакласних заходів, самоосвіту педагогів. Особлива увага в школі приділялася інноваціям, що спрямовані на розвиток особистісно зорієнтованого навчання, впровадження комунікаційно-інформаційних технологій та інтерактивних методів навчання, національного й морального виховання учнів. Таким чином, методична робота, проведена в Хотіївському закладі освіти у 2019– 2020 н. р. була спрямована на підготовку педагогів як грамотних, творчих учасників навчально-виховного процесу, озброєних ефективними методичними прийомами, готових здійснювати якісну освітню діяльність в напрямку особистісно зорієнтованого навчання і формування соціально-активної особистості учня.

Для реалізації вказаної мети було передбачено наступні завдання:

1) орієнтація навчання на розвиток особистості учня, продовження роботи по вдосконаленню методики проведення уроку;

2) утвердження у поведінці дітей позитивних якостей особистості;

3) формування навичок здорового способу життя та протидії шкідливим звичкам.

Рішеннями педагогічної ради затвердили продовження впровадження інтерактивних методів на уроках в початковій школі як шлях удосконалення навчально–виховного процесу, оскільки це навчання позитивно відображається на рівні знань учнів.

Цей рік став непростим для всіх педагогів України. Внаслідок запровадження карантину через COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 вся система освіти змушена була перейти на форму дистанційного навчання. Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилось зовсім не просто. Але Україна не виняток — жодна держава, жодна освітня система у світі не була готова до цього.

У нашому закладі теж було організовано дистанційне навчання Дистанційна форма навчання передбачає доступ до інтернету, технічне забезпечення (комп’ютер, планшет, смартфон тощо) в усіх учасників освітнього процесу, а також те, що вчителі володіють технологіями дистанційного навчання. Але в житті все не так. Не всі учні мають доступ до інтернету, в деяких немає навіть телефону, з деякими неможливо було встановити зворотний зв'язок. Та не зважаючи на це наші вчителі знаходили засоби для забезпечення виконання навчальних програм шляхом організації освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладів освіти її здобувачами (Viber, телефонний зв'язок, укрпошта) забезпечивши при цьому належні результати роботи. При цьому під час карантину вчителі не забували працювати над підвищенням своєї кваліфікації шляхом навчання на платформах ЕdEra Prometeus та інших.

4. Навчальна діяльність учнів

За підсумками навчального року учениця 3 класу показала середній рівень навчання. Учні 1,2 класу НУШ здобували навчання за програмою О. Я. Савченко, яку обрали вчителі на педагогічній раді. В кінці навчального року вони отримали Свідоцтва досягнень.

5. Виховна та позакласна робота

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Педагоги школи забезпечують всебічний розвиток особистості, сприяють її самовихованню й самореалізації, спрямовують учнів у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв'язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:

• Превентивне виховання.

• Морально-етичне виховання.

• Художньо-естетичне виховання.

• Громадянсько-патріотичне виховання.

• Трудове виховання та професійна орієнтація..

• Фізичне виховання і формування здорового способу життя.

• Екологічне виховання.

По усіх напрямках учителями школи здійснювалась активна робота. Проводились класні години, виховні бесіди, тематичні тижні. У школі постійно діють виставки «Голодомор 1933», «Хліб – усьому голова», оновлюється стенд «Безпека життєдіяльності».

Районні виховні заходи, у яких минулого року взяла участь наша школа:

• Олімпійській урок і тиждень

• Конкурс малюнків «Моя майбутня професія».

· Відкрита міська виставка-конкурс з декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край». В результаті визнаний переможцем та нагороджений дипломом відділу освіти, молоді та спорту Семенівської міської ради у розділі «В′язання спицями та гачком» за здобуте ІІ місце Жога Матвій (молодша вікова категорія); Визнана переможцем та нагороджена дипломом відділу освіти, молоді та спорту Семенівської міської ради у розділі «Інші техніки» за здобуте ІІІ місце Гарбуз Катерину (молодша вікова категорія).

· Міський конкурс «Масляна лялька».

Протягом року у школі відбулися свята та акції:

· Святкова виховна година до 1 вересня «Здорова дитина – весела родина»

· Свято осені «Кавунова країна»

· Акція «Квіти для вчителя»

· Спортивне свято «Ми козацьку вдачу маєм»

· Квест від Святого Миколая

· Акція «Тиждень янгола»

· Новорічне свято «Зачаровані іграшки»

· Свято «День Святого Валентина»

· Родинна конкурсно-розважальна програма «Ми – матусині помічники!»

Були проведені тематичні тижні:

· Тиждень безпеки життєдіяльності

· Тиждень початкової школи

· Тиждень безпеки дорожнього руху

Наші учні приймали участь і у всеукраїнських конкурсах:

· Всеукраїнський математичний конкурс «Кенгуру», Грибуля Вадим учень 2 класу отримав сертифікат з відмінним результатом;

· Всеукраїнський конкурс «Олімпіус 2020 – Весняна сесія».

Результат: Жога Матвій учень 2 класу отримав дипломи: укр.мов. II, англ.мов. II, мат. I, iнф. I, бiол. II; Федорик Іван учень 2 класу отримав дипломи: мат. I, iнф. III, грамоти (укр.мов.)

Виховні години мали різноманітну тематику:

· «Україна – наша Батьківщина»

· «Ми – гідні діти вільної України» (до Дня гідності та свободи)

· «Незабудки» (до Дня пам’яті жертв голодоморів)

· «Знай свої права» (до Всеукраїнського тижня права)

· «У єдності – сила!» (до Дня соборності України)

· «Душу й тіло ми положим…» (до Дня вшанування героїв Крут)

· «Небесна сотня відійшла у вирій…»

· «Розповідь про знищене село» (Корюківська трагедія)

· «Сміття сортуємо – планету рятуємо!»

Впродовж навчального року відбулися екскурсії:

· «Дорога до школи» (у рамках Тижня безпеки дорожнього руху)

6. Соціальний захист

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

• багатодітних – 4.

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи.

7. Профорієнтаційна робота

Професійна підготовка дітей починається ще в молодші шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у Хотіївському ЗСО здійснюється під час навчального року: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, озелененні школи, розширення знань про професії на уроках. Діти брали участь у районному конкурсі малюнків «Моя майбутня професія».

8. Співпраця з батьками

Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Вчителі тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Однією з традиційних з форм роботи з батьками у Хотіївському ЗСО є батьківські лекторії, що обов’язково проводяться на батьківських зборах або після шкільних свят. Тематика лекцій підбирається з врахуванням вікових особливостей дітей. Цього навчального року батьки слухали лекції:

· «Спілкування в розвитку особистості дитини»

· «Роль батьківського авторитету у вихованні дитини»

· «Попередження дитячого травматизму під час літніх канікул»

9. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів організоване систематичне та планове медичне обслуговування учнів, яке забезпечує профілактику дитячих захворювань. Щорічно на базі центральної лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі Семенівської лікарні. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у серпні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у адміністрації школи. Цікавими оздоровчими заходами у школі є проведення традиційного Дня здоров’я, бесіди з фельдшером ФАПу, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю.

10. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчального процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання ЗСО та організації навчального процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, сплановані заходи. На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями, навчання з евакуації у разі пожежі. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Також у приміщеннях школи розміщено куточок безпеки життєдіяльності та куточок ЦЗ.

11. Фінансово-господарська діяльність

Будівля школи прийнята в експлуатацію 45 років тому. Але, не зважаючи на це, коллектив школи постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти, молоді та сполрту Семенівської міської ради. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам школи. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті школою енергоносії. Працівниками централізованої бухгалтерії шкіл планово проводиться інвентаризація майна, зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються, або оприбутковуються. Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюються новими стендами, активно проводиться робота по озелененню коридорів. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, своєчасно обрізаються дерева, кущі. Фарбується та ремонтується огорожа, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи.

12. Управлінська діяльність

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи. У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу, використовуються матеріали сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайти обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами. Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. Він дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується різні форми контролю за станом навчального процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників тощо. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів, проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. Більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Завідуюча ЗСО у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.

Завідуюча ЗСО Г. П. Черняй

Кiлькiсть переглядiв: 405

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.