МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Відділ освіти,молоді та спорту

Семенівської міської ради Чернігівської області

Освітня програма

Хотіївського закладу загальної середньої освіти І ступеня Семенівської міської ради Чернігівської області

на 2020/2021 навчальний рік

Погоджено:

засідання педагогічної ради

протокол № 01 від

«12» серпня 2020 р.

Затверджено:

Завідуюча закладу

загальної середньої освіти

Черняй Г. П. ______________

НАДАНО ЧИННОСТІ ТА ВВЕДЕНО В ДІЮ

Наказ № 01-02/25 від 01.09.2020 р.

І. Загальні положення освітньої програми

Освітня програма передбачає:

- формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

- виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

- утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини, розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Для 1, 2, класу – складена за Типовими освітніми програмами для закладів загальної середньої освіти, розробленою під керівництвомО. Я. Савченко;Нова українська школа, затверджена Наказом МОН України від 08.10.2019 № 1272.

Для 3 класу_ складена за Типовими освітніми програмами для закладів загальної середньої освіти, розробленою під керівництвомО. Я. Савченко;Нова українська школа, затверджена Наказом МОН України від 08.10.20191273.

Для 4 класу – складена за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 407.

Ключові компетентності

1. Спілкування державною(і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.

2. Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування.

3. Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.

4. Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

5. Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

6. Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

7. Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

8. Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.

9. Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.

10. Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

Наскрізні лінії

Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; вони враховуватимуться при формуванні шкільного середовища.

Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.

1. Для наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» – це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

2. Метою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

3. Завданням наскрізної лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

4. Вивчення наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

ІІ. Пояснювальна записка

Загальні засади.

I. Форма власності: комунальна

II. Підпорядкування: відділ освіти, молоді та спорту Семенівської міської ради

III. Режим роботи навчального закладу п'ятиденний.

Мова навчання: українська.

У 2020 - 2021 навчальному році у закладі сформовано 1 клас-комплект:

І ступінь:

1 клас –2 учня,

2 клас – 4 учня,

3 клас – 3 учня,

4 клас - 1 учень.

Всього: 10 учнів.

Початок занять – о 8.30 год.;

Тривалість уроків у початковій та основній школах відповідно до статті 16 закону України «Про загальну середню освіту»;

Тривалість перерв відповідно до чинного Положення про загальноосвітній навчальний заклад (постанова Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 р. № 778).

Мережа класів та учнів

Клас

1

2

3

4

По школі

Хлопчиків

0

2

3

0

5

Дівчаток

2

2

0

1

5

Кількість учнів

2

4

3

1

10

Початкова школа

Навчальні плани школи І ступеня складені на основі:

- Для 1, 2, класу – складена за Типовими освітніми програмами для закладів загальної середньої освіти, розробленою під керівництвомО. Я. Савченко;Нова українська школа, затверджена Наказом МОН України від 08.10.2019 № 1272.

- Для 3 класу_ складена за Типовими освітніми програмами для закладів загальної середньої освіти, розробленою під керівництвомО. Я. Савченко;Нова українська школа, затверджена Наказом МОН України від 08.10.20191273.

- Для 4 класу – складена за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 407.за п’ятиденним робочим тижнем.

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-4-х класів закладів загальної середньої освіти складає 3500 годин/навчальний рік: для 1-х класів – 805 годин, для 2-х класів – 875 годин/навчальний рік, для 3-х класів – 910 годин/навчальний рік, для 4-х класів- 910 годин/навчальний рік.

Вивчення освітніх галузей – мови і літератури (українська мова (1 – 4 кл.), англійська мова (1 – 4 кл.), математична (1 – 4 кл.), «Я досліджую світ» (1-3 клас), природознавство (4 кл.), мистецька – образотворче мистецтво (1 – 4 кл.) музичне мистецтво (1 – 4 кл.), технологічна (1 – 4 класи). фізкультурна (1 – 4 класи), суспільствознавство (4 кл.).

За рахунок годин варіативної частини навчального плану у початковій школі введено :

додаткова година на вивчення української мови – 1-4 класи;

додаткова година на вивчення математики 4 клас.

Структура 2020/2021 навчального року

1. Початок та закінчення навчального року.

Відповідно до статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту» 2020/2021 навчальний рік розпочнеться 1 вересня 2020 року – і закінчиться не пізніше 1 липня 2021 року.

2. Поділ на семестри.

Навчальні заняття для учнів 1-4 класів організовуються за семестровою системою:

І семестр – з 01 вересня по 06січня 2021 року,

ІІ семестр – з 25 січня по 11 червня 2021 року.

3. Проведення канікул.

Впродовж навчального року для учнів 1-4 класів проводяться канікули:

- осінні – з 26 жовтня по 01 листопада;

- зимові – з 07 січня по 24 січня;

- весняні – з 22 березня по 28 березня.

Навчальні екскурсії та навчальна практика проводяться згідно додатку до листа МОН України від 06.02.08 №1/9-61 «Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів».

Програмне забезпечення варіативного компоненту

ПОЧАТКОВА ШКОЛА

Назва курсу

Клас

К-ть

годин

Науково-методичне забезпечення (програма)

1






2

Додаткова година на вивчення української мови




Додаткова година на вивчення математики

1

2

3

4

4

1

1

1

1

1

Типова освітня програма початкової освіти (автор Савченко О.Я)

Наказ МОН України від 21.03.2018 № 268 “Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти”

Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О.Я

Наказ МОН України від 08.10.20191273 “Про затвердження типових освітніх програм для 3-4-х класів закладів загальної середньої освіти”

Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти І ступеня затверджена наказом МОН України від 20.04.18 № 407 « Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня

Завідуюча закладом: _____ Г. П. Черняй

ІІІ. Навчальний план

Додаток 1

Затверджую

Завідуюча закладом ______ Г. П. Черняй

Навчальний план

Хотіївського ЗСО І ступеня

Семенівської міської ради,

складений відповідно до Типової освітньої програми початкової освіти НУШ- (затвердженої Колегією Міністерства освіти і науки України 08.10.2019)

(І ступінь) 1-2клас 2020-2021 навчальний рік

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість

год/

тиждень

Разом

1 кл.

2 кл.

Мовно-літературна

Українська мова

7+1

7+1

14+2

Іншомовна

Англійська мова

2

3

5

Математична

Математика

4

4

8

Я досліджую світ

Я досліджую світ

3

3

6

Технологічна

Дизайн і технології

1

1

2

Інформатична

Інформатика

1

1

Мистецька

Образотворче мистецтво

Музичне мистецтво

1

1

1

1

2

2

Фізкультурна

Фізичне виховання

3

3

6

Усього

20+3

22+3

42+6

Варіативна складова

1

1

2

Гранично допустиме навчальне навантаження на учня (без фізкультури)

20

22

Всього фінансується

23

25

48

Варіативна частина навчального плану у 1,2 класі використана на 100%,

Протокол педради про освітню програму № 01 від 12.08.2020

Додаток 2

Затверджую

Завідуюча закладом _________ Г.П. Черняй

Навчальний план

Хотіївського ЗСО І ступеня,

з українською мовою навчання

(3 клас)

на 2020 - 2021 навчальний рік

(таблиця 1 до наказу МОН України від 08.10.2018 №1273)

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість

год/

тиждень

Разом

3 кл.

Мовно-літературна

Українська мова

7+1

8

Іншомовна

Англійська мова

3

3

Математична

Математика

5

5

Я досліджую світ (природнича, громадянська й історична,соціальна, здоровязбережувальна галузі)

Я досліджую світ

3

3

Технологічна

Дизайн і технології

1

1

Інформатична

Інформатика

1

1

Мистецька

Образотворче мистецтво

Музичне мистецтво

1

1

1

1

Фізкультурна

Фізичне виховання

3

3

Усього

23+3

23+3

Варіативна складова

1

1

Гранично допустиме навчальне навантаження на учня (без фізкультури)

23

23

Всього фінансується

26

26

Варіативна частина навчального плану у3 класі використана на 100%,

Протокол педради про освітню програму № 1 від 12.08.2020

Додаток 3

Затверджую

Завідуюча закладом __________ Г.П. Черняй

Навчальний план

Хотіївського ЗСО І ступеня,

на 2020 - 2021 навчальний рік

4 клас

Складений на основі типових освітніх програм

(Наказ МОН від 20.04.2018 №407)

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість

год/тиждень

Разом

3 кл.

Мови і літератури

Українська мова

Англійська мова

7+1

2

8

2

Математика

Математика

4+1

5

Природознавство

Природознавство

2

2

Суспільствознавство

Я у світі

1

1

Мистецтво

Образотворче мистецтво

Музичне мистецтво

1

1

1

1

Технології

Трудове навчання

Інформатика

1

1

1

1

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

Фізичне виховання

1

3

1

3

Разом

23+3

23+3

Варіативна складова

2

2

Гранично допустиме навчальне навантаження на учня (без фізкультури)

23

23

Всього фінансується

26

26

Варіативна частина навчального плану у 3 класі використана на 100 %

Протокол педради про освітню програму № 1 від 12.08.2020

ІV. Перелік навчальних програм

І ступінь

1-2 клас

Предмет

Програма

Українська мова

Іноземна мова (анг.)

Математика

Я досліджую світ

Трудове навчання

Інформатика

Музичне мистецтво,

Образотворче мистецтво

Фізична культура

Типова освітня програма початкової освіти (автор Савченко О.Я)

Наказ МОН України від 21.03.2018 № 268 “Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти”

3 клас

Предмет

Програма

Українська мова

Читання

Іноземна мова (анг.)

Математика

Я досліджую світ

Дизайн і технології

Інформатика

Музичне мистецтво,

Образотворче мистецтво

Фізична культура

Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О.Я

Наказ МОН України від 08.10.20191273 “Про затвердження типових освітніх програм для 3-4-х класів закладів загальної середньої освіти”

4 клас

Предмет

Програма

Українська мова

Літературне читання

Іноземна мова (англ.)

Математика

Природознавство

Я у світі

Музичне мистецтво,

Образотворче мистецтво

Трудове навчання

Інформатика

Основи здоров'я

Фізична культура

Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти І ступеня затверджена наказом МОН України від 20.04.18 № 407 « Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня

В освітній програмі Хотіївського ЗСО І ступеня

Семенівської міської ради

Семенівського району Чернігівської області

на 2020/2021 навчальний рік

пронумеровано, прошнуровано

_______ (__________________) сторінок

Завідуюча _______________ Г. П. Черняй

Кiлькiсть переглядiв: 421

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.